Noha Mellor

Nota: Este archivo abarca los artículos publicados por el autor desde el 1 de abril de 2009. Para fechas anteriores realice una búsqueda entrecomillando su nombre.

In the weeks and months before its launch, Alarab news channel promised to be something revolutionary in the Middle East: an independent source of news. With plenty of money from a billionaire Saudi prince backing the venture, and the blessing of the Bahrain government to broadcast from the country, Alarab made its debut on Feb. 1.

The great experiment in independent news lasted only hours. By the following morning, the Bahrain government had shut down Alarab for what it called “administrative” reasons, saying the network had not obtained the proper licenses to broadcast. It is interesting to note, however, that the plug was pulled on the upstart news network after it aired an interview with Khalil al-Marzooq, a leader of the country’s main opposition party.…  Seguir leyendo »