Orysia Lutsevych

Nota: Este archivo abarca los artículos publicados por el autor desde el 1 de julio de 2009. Para fechas anteriores realice una búsqueda entrecomillando su nombre.

Ukrainian business moguls still own seven of the country’s eight major TV stations. But, three years after mass protests gripped the nation, demanding political and social reform, the old system continues to resist change – including to its media.

There are signs of progress. Two years ago, a new law passed requiring Ukraine’s only state-owned National TV and Radio Broadcasting Company (NTU) to become an independent, public broadcaster. The NTU was restructured with the appointment of an independent board of trustees representing parliament, civil society and media professionals, and public investment amounting to 0.2 per cent of the state budget. Yet, even with the NTU’s single-digit percentage share of the media market, the change has been viewed as a threat to the interests of the country’s political and business elites.…  Seguir leyendo »