Ruth Margalit

Nota: Este archivo abarca los artículos publicados por el autor desde el 1 de mayo de 2009. Para fechas anteriores realice una búsqueda entrecomillando su nombre.

In its annual report released this spring, Freedom House, an American democracy advocacy organization, downgraded Israel’s freedom of the press ranking from “free” to “partly free.” To anyone following Israeli news media over the past year and a half, this was hardly surprising. Freedom House focused primarily on the “unchecked expansion” of paid content in editorial pages, as well as on the outsize influence of Israel Hayom (“Israel Today”), a free daily newspaper owned by the American casino magnate Sheldon Adelson and widely believed to promote the views of Prime Minister Benjamin Netanyahu.

Israel Hayom’s bias is well documented. A 2013 investigative report on Israeli television revealed drafts of several articles written by the paper’s journalists that had been systematically changed by the editor in chief to remove criticism of the prime minister.…  Seguir leyendo »